WELKOM !

Safia, Anke, Cato, Tom, Maryam, Dylan, Thibault, Mats, Tibo, Marina, Caro, Kilian, Thicay, Sarah, Chloƫ, Oona, Ona, Britt, Zena, Selena, Aylene, Charlotte, Robbe & juf Freya

maandag 18 juni 2012

donderdag 14 juni 2012

Techniek kleren ontwerpen + bootje maken

Deze foto's werden gemaakt met de gsm, maar het duurde even voor de juf de techniek onder de knie had om ze van haar gsm te halen :-P
De bedoeling was om uit oude kledij 1 nieuw kledingstuk te ontwerpen. Met naald en draad gingen de kinderen vlijtig aan het werk. Het lukte hen om op 2 lesuren iets te ontwerpen en te tonen in een kleine modeshow.

Bij het leegmaken van het fototoestel van juf Saskia kwamen de foto's van de techniekles boven waarin we een bootje maakten.

De bedoeling was een ‘bootje te maken met herbruikbare energie’. Eerst herhaalden we nog eens welke materialen drijven en welke zinken! Nadien bespraken we samen wat herbruikbare energie is. Daarna mochten we in groepjes aan de slag gaan! Het enthousiasme was groot! Nadien werden onze bootjes getest. Als ze niet dreven, bekeken we hoe we dit konden verhelpen!

dinsdag 22 mei 2012

Enkele verslagen uit de klas over onze uitstap naar Brussel en de Muntschouwburg.

Alle vierdes naar Brussel - door Chloƫ
Op 24 april 2012 zijn de 4des naar Brussel gegaan met de trein.
Toen we in Brussel aankwamen, zijn we naar de Muntschouwburg gegaan. We kregen een leuke gids. Ze heet Katrien.

We kregen van haar ook 3 leuke opdrachten. Het eerste was gevoelens uitdrukken als standbeeld,

het volgende was een decor uitvergroten

en het laatste was een hoepelrok versieren.

Toen zijn we naar een beeld op de Grote Markt gegaan. We mochten over het beeld haar arm wrijven en een wens doen. Daarna zijn we naar Jeanneke Pis gaan kijken en op het einde mochten we shoppen. En we zijn ook naar Manneke Pis gaan kijken.
Het was een hele leuke dag!

Uitstap Brussel - door Tibo
We gingen op 24/04/2012 naar Brussel met de trein.
Daar bezochten we de Muntschouwburg (of de Munt) met een gids genaamd: Katrien. Ze vertelde ons het verhaal van Mimi, die naaister was.

We gingen langs de artiesteningang binnen. De Munt is een opera met veel trappen. We moesten spelletjes doen. ls 1e moesten we gevoelens uitdrukken in een standbeeld.
Als 2e moesten we een kleine tekening vergroten.
Als 3e moesten we fleurige kleuren op een hoepelrok (die de juf aanhad!) steken.
In de grote operazaal zijn we ook geweest. Daar hing een grote kroonluchter en dan aan de rechterkant zagen we de koninklijke loge. Er was ook een grote orkestbak. Bij het vertrek kregen we een snoepje.
Toen zijn we naar een plein geweest om te eten.Daarna hebben we een speeltijd gekregen. Op de Grote Markt staat een gebouw met een toren erop (het stadhuis). Ooit zou hier een architect afgesprongen zijn omdat de toren niet mooi in het midden stond. Hij was dood. We hebben over de arm van een standbeeld gewreven voor geluk en we mochten een wens doen.
Op het einde hebben we een souvenir gekocht (1 mini Manneke Pis en 1 mini Atomium) en zijn we naar Manneke Pis gaan kijken.
De terugweg met de trein was wat minder, want we waren op elkaar gepropt.
Het was een schitterende dag!
EINDE

zondag 25 maart 2012

Ingetogen carnaval op school

Vrijdag 16/3 was een vreemde dag. We stonden stil bij het busongeval, maar vierden ook carnaval.
Iedereen kwam prachtig uitgedost naar school waar er allereerst 1 minuut stilte werd gehouden. Nadien trokken we naar de klas en kregen de leerlingen nog even les. Na de speeltijd ging de stoet naar de kermis. We pobeerden onze tocht zo stil mogelijk aan te vatten, maar eenmaal op de kermis was het enthousiasme toch wel groot.
 Het ritje op de Octopus was er eentje zonder muziek, maar iedereen begreep waarom en genoot ook zo van de attractie.

Nadien trokken we naar de Rocking Car en aten we frietjes. In de namiddag waren er dan nog de dansjes.

Medeleven met de slachtoffers en nabestaanden van de busramp

In de klas stonden we stil bij het tragische busongeval in Zwitserland. Iedereen was zeer onder de indruk. Na een intens klgerek besloten we om met de klas 2 brieven (1 voor elke school) te maken waar ieder zijn of haar medeleven kon opschrijven.
Ook langs deze weg willen we graag ons medeleven betuigen en wensen we alle betrokkenen veel sterkte!

Carnaval: bezoek van praalwagen van de Vrie Kadeikes

Op dinsdag 13/3 bezochten we de praalwagen van de Vrei Kadeikes. De papa van Amber (4B) gaf ons een beetje uitleg over hun char die gemaakt werd uit piepschuim. De Vrei Kadeikes behaalden de 4e plaats op Carnaval. Proficiat en bedankt dat we op bezoek mochten komen!